รู้สึกกาย รู้สึกใจ 23 มกราคม 2021

“…*เรื่องจิตใจนี่ จึงว่าเป็นสิ่งที่บุคคลเห็นได้ยาก

ต้องพิจารณาจริง ๆ

แต่ว่าผู้ฮู้(ที่พูด)ว่า’ฮู้เด๊’ มันบ่ค่อยเห็นเด๊

มันรู้คิด-อันหนึ่งเด๊ มันเห็นความคิด-อันหนึ่งเด๊

อันฮู้คิดไปนั้น-บ่แม่นเห็นคิด คิดไปนั่น-มันฮู้คิด

มันเข้าไปในความคิด* เพิ่นว่าจังซั่น

จึงว่าสัญญาเฮาสิเข้าไปฮู้อันนั้น แล้วสัญญาบอกว่าตัวก.ไก่ เขียนจังซั่น

ง.งู จ.จาน อิหยังพวกเนี่ย ญาพ่อบ่ฮู้จักอันเนี่ย

ตัวด.เด็ก ฎ.ชฎาอิหยัง ย.ยักษ์-ย.เยิก เขียนจังซั่น

อันนั้นเป็นสัญญาภายนอกเด๊นั่น เฮาต้องเรียนจังซั่น

*อันตัวสัญญาอย่างที่ญาพ่อว่า บ่ต้องเรียนก็ได้

ฮู้จริง ๆ-หยั่งฮู้แท้ ๆ เพราะมันมีในเรา*

เรื่องรูป-เรื่องนาม เรื่องทุกขัง-อนิจจัง-อนัตตา

เรื่องสมมติ เรื่องศาสนา เรื่องบาป-เรื่องบุญ

เรื่องโทสะ-โมหะ-โลภะ เรื่องกิเลส-ตัณหา-อุปาทาน

เรื่องศีล-เรื่องหยัง รู้แท้ ๆ เพราะมันมีในเฮา

เพิ่นเอิ้น*‘สัญญาเข้าไปรู้’ อันสัญญาตัวนั้นเกิดมาจากธรรมชาติ*

เพราะมันมีธรรมชาติ ๒ อย่าง

ธรรมดานี่ ธรรมดาก็มี ๒ อย่าง

จึงว่าของที่ดี เฮาเอาอิหยังงำไว้(ปิดบังไว้)

บ่มีผู้มาเปิด เฮาก็บ่เห็นแล้ว

ลองมีผู้มาหงายหน้าขึ้นเนี่ย ของอันนี้มีบ่ ?

เพชรอยู่นี่-เห็นบ่ ? เห็นโลดบัดเดียว

อย่างญาพ่อว่านี่ เห็นโลดอันนี้-เข้าใจโลด

เพราะ*จิตใจคิดเด๊ มันก็ต้องมี-มันก็มีทุกคนเด๊*

บัดนี้ คนพัฒนาเป็นพระพุทธเจ้า

ดังนั้นคนธรรมดานี่แหละ อันเป็นพระพุทธเจ้านะ

อย่าสิเข้าลึกเกินไป แต่ก็บ่แม่นห้ามดอก

ให้คิดไปมาก ๆ ก็ดีคือกัน

พระพุทธเจ้าจึงเป็นคนธรรมนี่เอง จึงบ่มีวิตกกังวลกับไผ-กับใครว่าซั่น

บ่ตั๊ว บ้านญาพ่อเรียกว่า‘บ่มีวิตกกังวลกับไผ’-ว่าซั่น

ไผสิเฮ็ดอิหยัง-เป็นเรื่องของขเจ้า บ่แม่นเรื่องของเฮา

ว่าให้แล้ว-ก็แล้วล่ะ…สิเอา-ก็เอา บ่เอา-ก็แล้วไปล่ะ

ญาพ่อแม่น(ของ)ญาพ่อ ว่าจังซั่น

*แต่(ฮู้เข้าไปในความคิดนี่) บ่ฮู้จักความจริงแล้วนะ*

**อันความโกรธ บ่ได้มีในตัวนี่เด๊

ความโลภ-ความหลงบ่ได้มีในตัวเฮานี่เด๊

อันมีแท้ ๆ ล่ะ (คือ)จิตใจสะอาด-จิตใจสว่าง-จิตใจสงบ

จิตใจบริสุทธิ์-จิตใจว่องไวผ่องแผ่ว

มีอยู่ทุกขณะ-ทุกเวลานาทีทีเดียว

แต่ว่าอันโมหะคลุมไว้-ว่าจังซั่นก็ได้

โลภะคลุมเอาไว้-โทสะคลุมเอาไว้ มาปก-มางำไว้**

คล้าย ๆ คือเฮาสิเปิดประตูออกมานี่ พวกนี้มันอยู่ทางหน้าประตูนี้

บ่ให้เฮาออกประตูได้ อัดแน่นจังซั่น

ก็เหมือนเกลียวนอตนี่ละ-หันเข้า

บ่มีผู้สิมามายเกลียวออกไปจักเทือ มันก็แน่นอยู่จังซั่นแล้ว

เกลียวนอตประตูก็คือกัน

ใส่กุญแจไว้ บ่มีผู้มาไขให้เฮาจักเทือ

เฮาบ่ฮู้จักลูกกุญแจเด๊บัดนี้ ก็บ่มี-บ่ได้เปิดจักเทือแล้ว

เปิดประตูออกมาบ่ได้ ก็มืดอยู่จังซั่นแล้ว

ดังนั้น การให้ทาน-รักษาศีล-ทำกรรมฐานนั้นดีแล้ว

แต่มันแก้ทุกข์บ่ได้

**สิ่งใดที่มันแก้ทุกข์บ่ได้นั้น เพิ่นว่า‘บ่แม่นของจริง’

เพิ่นว่า‘ของจริงต้องแก้ทุกข์เท่านั้น’**

เพิ่นเอาแต่(เรื่อง)ความทุกข์ซื่อ ๆ

*คำสอนของพระพุทธเจ้าทั้งหมด บรรจุลงเรื่องแก้ทุกข์เท่านั้น*

‘มีแต่ทุกข์เท่านั้นเกิดขึ้น-มีแต่ทุกข์เท่านั้นตั้งอยู่-มีแต่ทุกข์เท่านั้นดับไป’

เพิ่นว่า-เพิ่นเอิ้น‘อริยสัจ ๔’ ทุกข์-สมุทัย-นิโรธ-มรรค ๔ ข้อนี้

เพิ่นว่า‘ทุกข์ต้องกำหนดรู้-สมุทัยต้องละ-มรรคต้องเจริญ-นิโรธทำให้แจ้ง’ ว่าซั่น

‘เฮ็ดจังได-เฮาบ่รู้จัก มรรคเป็นจังได-เฮาบ่ฮู้จัก

กำหนดทุกข์จังได บ่ฮู้จักว่าทุกข์’

ทุกข์ว่าผมหงอก-ฟันหัก เนื้อหนังแห้งเหี่ยวไป

อันนั้นก็บ่แม่นอยู่ ‘มันเป็นธรรมชาติมัน’-ว่าซั่น

*ทุกข์เพราะคิด-เนี่ยทุกข์

เฮาเคลื่อน-เฮาไหว เฮาบ่เคยเห็นจักเทือ*

อย่างเราพริบตาเนี่ย ฮู้

รู้สึกบ่-ลองพริบตาดูซิ รู้สึกบ่ฮึ-รู้สึกทุกครั้งบ่ฮึ ?

ไม่ทุกครั้ง นาน ๆ จึงค่อยรู้-แม่นบ่ ?

เฮาบ่ได้กำหนด-มันก็บ่ฮู้ แม่นบ่ ?

มีผู้ถามว่า‘พริบตา-รู้สึกไหม ?’ ว่าซั่น

รู้จักทันที-แม่นบ่ ?

นั่นแหละเพิ่นว่า*‘สัญญา-ความหมายรู้จำได้’

มันมีอยู่แล้ว แต่เฮาหากบ่ฮู้จัก*

สัญญาอันนี้-มันตาเฮาฮู้นี่เด๊

สัญญา-ญาพ่อว่า‘ความหมายรู้จำได้’

มันหายใจเข้า-หายใจออก รู้

อันนี้เด๊ สัญญา-ความหมายรู้จำได้…บ่แม่นสัญญาอยู่ภายนอกเด๊

แต่มันก็เป็นภายนอกคือกัน

เพราะคนมาว่าอยู่แต่เปลือกนอกนี้ บ่ได้ว่ากันถึงจิต-ถึงใจจักเทือ…”

หลวงพ่อเทียน จิตฺตสุโภ

————————————————————————————————

※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※

※ อย่าหลงตน-อย่าลืมตัว ※

※ ※

※ อย่าหลงกาย-อย่าลืมใจ ※

※ ※

※ อย่าหลงชีวิต ※

※※※※※※※※※※※※※※※※※※※※

รู้สึกตัว…รู้สึกกาย รู้สึกใจ

_/|\_ _/|\_ _/|\_

ไม่มีคำอธิบายรูปภาพ


Comments

ใส่ความเห็น

อีเมลของคุณจะไม่แสดงให้คนอื่นเห็น ช่องข้อมูลจำเป็นถูกทำเครื่องหมาย *